20 Aralık 2008 Cumartesi

"Aşkın" anlamı üzerine güzel bir hikaye.....


İstanbul’da çok güzel bir cami vardır; Beyazıd Camii. Bu cami ilk yapıldığı
zamanlardan itibaren cemaatinde şeyhler ve dervişler hiçbir zaman eksik
olmamıştır.
Bizim yolumuzun mürşidlerinden olan Cemal-i Halveti(k.a) hazretleri bu camiinin
Açılma merasimine teşrif etmesi için padişah tarafından davet edilmiş. İstanbul’un
Uleması, saray eşrafı ve padişah da oradaymış. Osmanlı hanedanının kaymak
Tabakası o gün orada bir araya gelmişler.
Cemal-i Halveti Hazretleri bu okumuş ve alim topluluğun önünde vaaz etmek
İçin kürsüye çıkınca kendini bilmezin biri ayağa fırlamış ve “ Şeyh Efendi,
Eşeğimi kaybettim,bütün İstanbul haklıda bugün burada, bir himmet edin de şu
Kalabalığa sorun bakalım eşeğimi gören varmıymış?” diye bağırıp edepsizlik etmiş.
Şeyh Efendi de “tamam ,otur,eşeğini bulacağım.” demiş ve kalabalığa dönüp
“Aranızda aşkın ne olduğunu bilmeyen veya daha önce aşkı herhangi bir şekilde
tatmamış olanınız var mı?” diye sormuş. İlk başta kimse kıpırdamamış,fakat en
sonunda teker teker üç kişi ayağa kalkmış. Ayağa ilk kalkan adam “Evet,doğru,
aşkın ne olduğunu gerçekten bilmiyorum,aşkı hiç tatmadım.Birinden hoşlanmak
nasıl olur,onu bile bilmiyorum.” Demiş, diğer iki kişi de başlarıyla onu onaylamışlar.
Bunun üzerine şeyh,eşeğini kaybeden adama dönerek “Bak” demiş,”Sen bir tane eşek
Kaybetmiştin ,ben sana üç tane buldum!!”

Bir eşek bile taze yeşil otu sever. İnsanlar gerçekten sevmeyi öğrendiklerinde
Ve gerçek aşkı bulma yolunda ilerlediklerinde mertebeleri meleklerinkinden daha
Yukarı çıkar. Fakat aşkın ne olduğu hakkında hiçbir fikrimiz yoksa mertebemiz,
Eşeklerinkinden daha da aşağı demektir……



prof.dr.robert frager /aşktır asıl şarap/sayfa:45

Mürşidler aşkın sakisi
dervişler de kadehdir.
Aşk ise asıl şaraptır.


Aşktır asıl şarap, muzaffer ozak hoca'nın
Batılı kalpte keşfettiği allah'ı bulma arzusuna
cömertlikle verdiği cevaptır.Ozak ın amerikada
çeşitli zamanlrda yapmış olduğu sohbetler,
onun vasıtasıyla İslam la tanışan
prof.dr. robert frager tarafından derlenmiş
ve kitap haline getirilmiştir.
kitapta zevkle okuyacağınız birbirinden ilginç
konular ve bu konuların daha iyi anlaşılmasını
sağlayacak hikayeler ve menkıbeler bulacaksınız ..
_________________

Vefâ her kimseden kim istedim ondan cefâ gördüm
Kimi kim bî-vefâ dünyâda gördüm bî-vefâ gördüm


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim..