7 Temmuz 2011 Perşembe

Rüyetullah


Rüyetullah (Allahı görmek), ilahi sıfatları görmektir. Bu görüş iki çeşittir: Biri, öbür dünyada vasıtasız olarak Cemal sıfatının tecellisini görmek, diğeri de bu dünyada kalb aynası aracılığı ile ilahi sıfatların tecellisine ermek. Bu sıfatlar, “Kalb(Fuad) gördüğünü yalanlamadı” (Necm, 53:11) ayetinde bildirildiği üzere, kalp (fuad) gözüyle gö rülür. Bu konuda, şu hadisi şerifi de anmakta yarar vardır: "Mümin, Müminin aynası dır."

Burada birinci mümin, inanan kulun kalbi olup, ikincisi Cenabı Hakk’ın isimlerindendir. Her kim bu alemde sıfat tecellisine ererse, öbür alemde şekilsiz olarak zatını görür.

Bu anlatılanlar, Allahın sevgili kulları tarafından doğrulanmıştır.

Peygamber Efendimiz şöyle buyururlar:

“Rabbimi, Rabbimle anladım.”

Hz. Ömer şöyle der:

“Kalbim Rabbimi, Rabbimin nuru ile gördü.”

Hz. Ebubekir şöyle der:

“Ben hiçbir şey görmedim ki, Allahı onda görmüş olmayayım.”

Hz. Ali şöyle der:

“Ben, görmediğim Allaha ibadet etmem.”

Bütün bu sözler, ilahi sıfatların gözlemini anlatır. Çünkü bir kimse, pencereye düşen güneşin ışığını görse ve “Güneşi gördüm” dese, yalan olmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim..